close button

Beatbox...

Posted: June 28, 2011 by b0an in Labels: , ,
8





Assalamualaikum…

Korang tau x ape itu beatbox??..ia merupakan satu bentuk vocal perlusi yang terutamanya melibatkan senimenghasilkan rentak gendang, irama, muzik dan bunyi menggunakan mulut, bibirseseorang, lidah dan suara. Ia juga melibatkan menyanyi, meniru vokalturtablism, dan lain-lain alat muzik. Hari ini Beatboxingadalah berkaitan dengan budaya hip hop, yang merupakan salah satu "elemen",walaupun ia tidak terhad kepada muzik hip hop.


Korang musti pernah tgk vid nie kan



Gambar disonglap dari google



Korang dah bace dah yang kat atas tue…mesti aku caye korang xpaham gak…sebabnye aku pon xpaham gak….besa la..ditranslate oleh google kan…hehe…ayat senangnye beatbox nie seseorang tue tiru bunyi alat-alat muzik mengunakan mulut diorang….senang kan……bagi memudahkan korang baham ape tue beaxbox….aku sertakan video utube kat bawah nie..syokk woo tgk..hehe


8 comments:

  1. shida'R says:

    mst best tgk reaksi muke dorg,ape tuh org pgil..ekspresi eh yeke haha :P

  1. b0an says:

    @shida : yele kot ekspresi..xmungkin lew express..haha

  1. b0an says:

    @zureen: ape yang wohhh??

  1. Aida Omar says:

    oh baru tahu..selama nie dok tgk je. tp x tau ape nama aktiviti ginie..
    mesti penat kan mulut wat. chatbox n shoutbox tau la..hahaha

  1. macam manela dorang ni start buat bunyik2 ni kan.i mean,blaja kat u tube ke,tgk buku ke..hu3

  1. b0an says:

    @Aida : mmng penat kot..sbb kat chatbox pon dah penat...apetah agi k-box..haha

  1. b0an says:

    @aleen ; ntah lew boan pon xtau..tpi yang penting bkan blajo dari fb...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...