close button

Lawak Part 3

Posted: August 06, 2011 by b0an in Labels:
12



Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak perempuan yang sangat
disayangi iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri.
Satu hari mereka berpakat utk kawinkan anak2 ni serentak.
Selepas selamat diijabkabulkan, keempat2 anak tu pun bercadang untuk pegi honeymoon. Siti pegi honeymoon ke Pulau Langkawi, Seri
ke Pulau Tioman, Murni ke Pulau Kapas dan Suri ke Pulau Pangkor.

Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, "nanti jgn lupa hantar berita pada mak dan ayah. Ceritakan macam mana honeymoon
korang. Tak payah tulis panjang2, pakai kod iklan aja dah cukup. Ringkas, padat dan cepat." panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.

Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti yang menulis 'Standard Charted'. Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered dan bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang bertulis "Besar, teguh dan peramah"..
Bahagialah Si Siti rupanya..

Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis 'Nescafe'. Carilah iklan Nescafe dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yang ertulis "Nikmatnya hingga ke titisan yang terakhir"
Bahagialah Si Seri rupanya...

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Murni bertulis 'KFC'. Carilah iklan KFC dan tersenyum keduanya membaca iklan yang bertulis 'Hingga Menjilat Jari'...
Bahagialah Si Murni rupanya...

Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak Minah dan Pak Mat dah
risau. Dua Minggu... tak ada jugak.. masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari Suri dengan isi kandungannya "Cathay Pasific".
Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan tu sbb tak sabar nak
tau apa yg jadi kat anak bongsunya. Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau nak senyum atau menangis..
Apa motto iklan itu...??

7 KALI SEMINGGU..3 JAM SEKALI.. NON-STOP!!!!!



12 comments:

  1. hahaha betul2 tak tau nak bagi respon apa. =D

  1. shida'R says:

    hahhaa..gilesss tol...ini mmg lawak boan :P

  1. b0an says:

    fathiah : boan pon xtau nak bagi respon pe..haha

  1. b0an says:

    shida : tnks akak...bnyk agi lwak2 cengini...tpi tkot kelucahan yg melampau lak krg..haha

  1. @@ ~ngok ngek..aaaaaaaa~

  1. HAHAH , xtau nk ckp apa :D

  1. b0an says:

    ira : pasal nak ngok ngek plak?

  1. b0an says:

    alia : nape xtau lak...test ckp..hehe

  1. Cik Gee says:

    giler.. leh wat syum sorg2 dpn laptop nih.. tapi law gee jadi parents dye, gee pilih menangis drpd senyum.. huhu..

  1. b0an says:

    cik gee : lau cik gee jadi anaknye?musti tersenyum lebar kan..haha

  1. Cik Gee says:

    heeee.. x maw la... hihih..

  1. b0an says:

    cik gee : nape xmau plak??haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...