close button

Tips Apabila Dirompak

Posted: January 26, 2012 by b0an in Labels: ,
0


Assalamuailaikum…

Uit..dah lame rupenye aku xupdate…sampai jatuh trus jumlah pengunjung kat blog nie…adoiyaii….tpi kepada yang tetap mengunjungi blog nie…walaupun xde entry2 baru…ak ucapkan trimas lew yek….okes…..memandangkan arinie aku xde pe bahan yang menarik nak share gan korang smue….arinie aku nak kasi tips la sket…tips nie bkan aku reka…tpi aku jumpe kat tenet…tpi dah lme simpan dalam laptop aku nie…sampai aku pon xingat kat mne aku jumpe…huhu….

Okes tips aku pada hari ini adalah tips sekiranya ade perompak memaksa korang ambik duit korang di ATM……ok semua ambik kertas dan pen dan salin tips nie yek…hehe

Tips nye begini…

Apabila perompak memaksa korang untuk mengambil wang dari ATM, jangan bertengkar atau

melawan. Korang mungkin tidak tahu apa yang perompak tue mungkin lakukan kepada korang . Apa yang korang harus lakukan adalah untuk memasukkan no PIN korang di mod terbalik.

Iaitu jika PIN korang 1254, korang kene masukkan 4521.

Sebaik sahaja anda punch dalam mod terbalik, wang akan keluar, tetapi

akan tersekat di atm tue (perompak tue kne tarik duit tue la kot krg) dan ia akan memberi isyarat kepada Polis (security) tanpa perompak tue perasan .

Setiap ATM terdapat fungsi khas tersebut untuk menandakan bahaya dan membantu mangsa . Disebabkan tenik ini jarang digunakan. Maka ramai yang xsedari akan teknik nie…

P/S : aku pon xpenah buat…so sesape yang yang dah penah try kew..leh la beri maklum balas yep….




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...