close button

Tips Memutuskan Hubungan Dengan Pasangan

Posted: January 25, 2012 by b0an in Labels: ,
0




1. Menjaga jarak
Sebelum anda break-up, jaga jarak dengan gf/bf yang bakal ditinggalkan. Bukan untuk menghindar, melainkan untuk memberi waktu kepada diri sendiri juga pasangan agar berfikir lebih jauh mengenai hubungan yang sedang dijalani .Supaya pasangan tidak rasa lebih sakit hati jika ditinggalkan.

2. Lakukan sendiri
Jangan suruh orang lain beritahu kepada gf/bf yg bakal ditingglkan tu yang anda nk break-up dengannya,sangat penakut dan tak gentleman okay. Bagaimanapun menyakitkannya, memutuskan pasangan lmelalui orang ketiga akan membuat si dia merasa tidak dihormati.

3. Katakan dengan tegas, lugas, dan jelas
Susun ayat ringkas dan tidak berjela-je;a .Kalau anda membebel panjang hanya akan tambah sakit hati dan buat ex-gf/exbf anda pening.

4. Jangan memberi harapan
Tak perlu tambah ayat macam, "Kamu tetap yang terbaik", "A part of myself still loving u" dan sebagainya. Hal itu hanya akan mengaburkan tujuan utama anda. Nanti tak pasal2 dia ingatkan yang anda masihl menaruh hati padanya.

5. Sopan
Lakukan dengan tenang dan pilihlah kata-kata yang sopan. Memutuskan pasangan tak bermaksud anda boleh malukan pasangan. Sejahat-jahat pasangan anda, tetap perlakukan dia dengan hormat. He/she is the one that u once love in ur life.

6. Jangan menghubungi
Tak perlu call or sms just nak tanya bagaimana keadaan dia lepas break-up dgn anda... macam 'u okey?'. Just give he/she some time to forget all about u. Anda pun perlu waktu untuk kembali bangkit dan terlepas dari bayang-bayang bekas kekasih.




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...